Pages

četrtek, 23. april 2015

Kako biti boljša mama: vaja


Če je kaj, kar si vse vsaj približno običajne mame želimo, je to biti dobra mama. Ene o tem razmišljajo le tu in tam, ko je otrok bolan, druge si s tem belimo glavo vsaj dan. Nekaj časa sem se tolažila z minumumom: če otrok ne zapustiš in jih ne tepeš, si že kar dobra mama. Ampak to ni ravno dovolj. Moja največja napaka je, da sem predolgo prijazna in ustrežljiva, potem pa mi poči film in začnem kričat. In to ni kako nedolžno kričanje, ampak tako, da ... Vsakič imam potem zelo slabo vest. Vsi strokovnjaki ti povedo, da fizično nasilje ni ok, kričanje na otroke ni ok, ampak nediscipliniran otrok pa tudi ni ok. In kaj naj si zdaj mama pomaga s tem?

"Sovražim biti mama"

Kar se samega disciliniranja tiče, se jaz posvetujem malo z Varuško, čeprav mi marsikaj ni všeč, še pogosteje pa z Janet Lanisbury, ki ima sicer čudovite metode, a jih ne znam vedno uporabiti ali prilagoditi tako, da bi delovale za nas (njen blog pa je tule).

Ampak tu je še en problem, ki me bolj skrbi od samega discipliniranja, in sicer občutek nejevolje, nezadovoljstva in frustracije, ki pride z vsem tem. Materinstvo se mi je zazdelo all work and no play, namesto veselja sem začela v otrocih videti težave, kar je včasih pripeljalo celo do očitanja, sicer le tihega, pa vendar, otrokoma za svojo mizerijo.

"Sovražim svojo mamo"

In ker se rada igram z googlom, sem enkrat sledila njegovemu ponujenemu iskanju in prišla na strani, kjer so ljudje pisali o tem, zakaj sovražijo svoje mame. Prebrala sem nekaj zgodb o groznih mamah in moram reč, da je bila terapija uspešna. ;) Po eni strani sem se zavedela, da nisem tako zelo slaba, po drugi pa sem si razjasnila, kaj dejansko je slabo in si otroci zapomnijo in jih boli še dolga leta pozneje. Zavedela sem se, kje so meje, čez katere ne smeš. Seveda vse te stvari veš že zaradi zdrave pameti, ampak je čisto drugače, če jih slišiš iz perspektive nekoga, ki je to doživel in čutil. Vklopijo se čustva, in čustva so najmočnejši vodnik. Včasih je to slabo, a v tem primeru je dobro. Sprostila sem se in takoj sem začela bolj uživati v tem kratkem času (res se včasih zdi dolg), ko sem doma s hčerkama, uživat v njuni družbi in čutit hvaležnost zanju.

Torej vaja: poguglajte "sovražim svojo mamo" ali "I hate my mom" ali se pogovorite z nekom, za kogar veste, da je imel res slabo mamo. Pridite poročat, kakšen je bil efekt;) Pa povejte, kaj pomaga vam, da ste bolj zadovoljne v svoji vlogi in jo bolje opravljate.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

 
Images by Freepik